Thursday, October 14, 2010

Apa Dah Jadi?

Dua tiga hari ni bila badan rasa tak sihat,rasa malas nak buat apa2 kerja pun.walau pun rumah agak bersepak tapi aku pejam mata je.buat2 tak nampak.ini semua kerana doktor kata aku kena banyak berehat.dan aku pun berehatlah sepuas puasnya.
Dan bila berehat terlalu lama maka bosan pun mula terasa.untuk menghilangkan perasaan itu aku mula layan program sukan yang menayangkan secara live dari India.bosan dengan tv,aku menyelongkar blog2 yang selalu aku ikuti.semuanya aku baca.dari cerita orang kena bunuh,cerita kes rogol,cerita adun meninggal dan banyak lagi topik2 hangat.semuanya aku baca.(sememangnya sekarang ni aku hanya mendapat berita dari blog2 ni aje.dah fed up nak baca surat2 kabar sekarang ni).semua cerita diputar belitkan.
Dalam banyak2 cerita,yang aku rasa paling nak tergelak dan paling nak termuntah ialah bila ada orang yang perasaan jadi Wanita Pertama diMalaysia ni.Apa nak jadi dengan pompuan ni hah?tak ada rasa malu sikit pun.Semua raayat dok gelak kat dia,dia selamba je.Tak malu ke dia dengan DYMM Pemaisuri Agung?Tak malu ke dia dengan seluruh raayat negara ni?Atau memang Allah dah tarik perasaan malu dari dalam diri dia?Kalau dah gila kuasa sekali pun,jangan lah sampai memalukan diri sendiri.Jangan lah jadikan diri sendiri bahan ketawa raayat jelata!
Kah kah kah.memang perempuan satu ni dah gila agaknya.memang muka tak malu.memang gila kuasa.Kesian kat laki dia dapat bini macam ni.

No comments: